יום רביעי, 8 בפברואר 2012

אז מה עושים עם כל הליקרים הללו? קוקטיילים מעליית הגג

אחת הדרכים המעניינות לאתר טרנדים הינה לעקוב אחר החיפושים בגוגל. גם אנו (ואנו מניחים כי רוב הכותבים באינטרנט) עוקבים אחר התנועה שמובילה לבלוג שלנו. לאחרונה שמנו לב להתעוררות של הכנת ליקרים. בשלושת החודשים האחרונים קוראים רבים הגיעו אלינו באמצעות חיפושים כגון: "קרמבולה", "ליקר תפוז סיני", "ליקר אגסים" ו"הכנת לימונצ'לו". 

נראה כי זאת "עונת הליקרים", ואנו מניחים כי חיפושים רבים הובילו להכנה של הליקרים המוצלחים ע"פ המתכונים שרשמנו כאן בבלוג. אז קודם כל אם הכנתם מתכון כלשהו- ספרו לנו: מה עשיתם? איך יצא? מה הייתם משנים? ומה עדיין אתם לא מבינים? תמיד נשמח לשמוע, ללמוד עוד ולנסות לעזור...

גם אצלנו עונת הליקרים בעיצומה, ולהלן הפירוט:

ליקר פיטנגו: להפתעתנו ליקר הפיטנגו הפך ללהיט גדול - בעיקר הודות ל"פיטנגו בלייזר", קוקטייל חם ומדהים שאורון לרנר הגה. הקוקטייל היה חם מילולית ומטפורית - כל כך חם, שנגמר לנו כל הליקר.. כעת, למרות שיש עוד שני מתכוני קוקטיילים חדשים ולא פחות מדהימים שבנויים עליו, אין לנו טיפה מהנוזל היקר... וזהו המקום לשתף אתכם במתכון המדהים שהגה אורון, למי מכם שיש ברשותו ליקר פיטנגו...
הפיטנגו בלייזר בהכנה
(התמונה באדיבות תומר יפת)
פיטנגו בלייזר
45 מ"ל רום אפלטון 12 שנה 
45 מ"ל ליקר פיטנגו
כפית סוכר דמררה אחת
דש אחד של אנגוסטורה ביטרס
הוראות הכנה: מחממים שתי כוסות עם ידית באמצעות מים רותחים ואז שופכים את המים החמים - הרעיון הוא לגרום לכוסות להתחמם ולרום שנמזג לתוכם להעלות אדים כדי שיהיה קל להצית אותו. מוזגים את המרכיבים, מציתים בכוס אחת, ו'מגלגלים' בין כוס לכוס. ההכנה מצריכה מעט אימון כדי לא להישרף בתהליך אבל הוא די פשוט. מכבים את האש אחרי כמה גלגולים, מוזגים לכוס מתאימה ומקשטים בקליפת תפוז.
הפיטנגו בלייזר לצד פרלינים (כאן השתמשנו באונגוסטורה 12)

ליקר תפוז סיני: עכשיו עכשיו זאת עונת התפוזונים- רוצו לקטוף! לנו כבר יש במזווה ליקר חדש והנה מתכון מדהים (שוב באדיבות אורון) שכיכב במספר ערבי קוקטיילים.

45 מ"ל ג'ין פליימות
15 מ"ל ליקר תפוז סיני, 
1 כפית מי סוכר, 
2 פירות ליצ'י מקולפים 
2 עלי מרווה
דש אחד של אנגוסטורה ביטרס.
הוראות הכנה: מועכים בשייקר את הליצ`י, מוזגים את הליקר תפוז סיני ואת הג'ין ומערבבים עם קרח. מסננים לכוס, מוחאים כף על עלי המרווה ומניחים בכוס ומעל הכל מוסיפים דש של אנגוסטורה ביטרס.
הדאו דה ג'ין
(התמונה באדיבות תומר יפת)

ליקר אגסים: חומצה ציטרית, זה שם המשחק. הבאצ' האחרון שלנו (שעוד רגע נכנס לבקבוקים) נעשה עם חומצה ציטרית במקום מיץ לימון- ותקראו הבאצ' הזה מדהים עוד יותר מקודמו!
מי שרוצה בקבוק של הליקר - זה הזמן לשריין. מי שהכין בעצמו או מחזיק בקבוק כזה במזווה הנה מתכון לקוקטייל באדיבות אורון.

45 מ"ל ברנדי ספרדי
15 מ"ל ליקר אגסים
7 מ"ל סירופ אולדפאשנד (כוס סוכר מבושלת בחצי כוס של ווילד טרקי 8 עם 8 דשים של אנגוסטורה ביטרס)
הוראות הכנה: לערבב בעדינות את כל המרכיבים עם קרח ולקשט בקליפת אשכולית.
האגס אולד פאשנד

לימונצ'לו: סוף עונת הלימונים מתקרבת – עכשיו הזמן לקנות או לקטוף. הלימונים על העץ שלנו נראים נהדר ובסופי שבוע האחרונים ישבנו וגירדנו עשרות מהם- לקראת הבאצ' הבא... בינתיים ביקבקנו באצ' חדש שהתיישן חמישה חודשים- נהדר ומרענן כרגיל. הפעם לא נשאיר מתכון, רק נספר שיש אחד כזה מדהים ומיוחד שייחשף בערב הקוקטיילים הבא. יש למה לחכות!
לימונצ'לו (תמונת ארכיון :-)

לבסוף מילה על בירת הג'ינג'ר- עוד להיט של הזמן האחרון. מסתבר כי אחרי שתי תערוכות בירס ומספר ערבי קוקטיילים בהם הצגנו את הבירה ואת הדארק אנד סטורמי (קוקטייל המבוסס עליה- המתכון כאן), סוף סוף הצלחנו להחדיר את המשקה הנהדר הזה למודעות בקליקת האלכוהול הישראלית (זה לקח רק שנתיים). לאחרונה (במקביל לתערוכת בירס) אקרמן הציגו את הבקרדי אוק-הארט בשילוב עם בירת הג'ינג'ר שלנו, אך כפי ששמענו לבירה יש יותר מדי "אופי" והבקרדי העדין נבלע בתוכה. בנוסף, ממש לפני מספר ימים בירת הג'ינג'ר שלנו כיכבה בערב קוקטיילים מוצלח שהגתה דפי רוסטמי (הבחורה היחידה בתחרויות קוקטיילים), שנערך ב"דלי" כאחד מערבי המיקסולוגיה שעורכים שם כל יום ראשון (ונקווה שהם ימשיכו).
דפי הסכימה לחשוף כאן את המתכון לקוקטייל שמשתמש בבירת הג'ינג'ר ובעוד כמה מרכיבים מאוד מיוחדים- קוקטייל ברמה גבוהה ביותר שנותן חוויה מקורית לשותה (כפי שגם אנו משתדלים לעשות בערבי הקוקטיילים שלנו).

Fresh Grass
לקרר כוס מרטיני
בשייקר בוסטון:
לכתוש 3 פרוסות מלפפון
8 עלי מרווה- למעוך עם היד ולזרוק לשייקר
40 מ"ל ג'ין טנקרי
30 מ"ל מיץ אגסים טרי
5 מ"ל לימון סחוט
20 מ"ל מי סוכר
לשקשק וסינון כפול לכוס המקוררת
בכוס: להוסיף עוד 20 מ"ל בירת ג'ינג'ר
10 טיפות שמן זית קורנייקי
קישוט: 2 עלי מרווה

לרוויה!